مجله اینترنتی ثارالله

پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا

مجله اینترنتی ثارالله

پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا

معارفه کوچک از شهیدان بزرگ اصفهان قسمت نهم

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ب.ظ

شهید جمال محمد ابراهیمی

شهید جمال محمد ابراهیمی در تاریخ 1342/7/1 در شهر ضا اصفهان متولد شد. دوران کودکی را در محیط گرم خانواده سپری کرد دوران ابتدایی و متوسطه وی مصادف با پیروزی انقلاب شد.

او چند سال در کردستان مسئول بهداری بود، سپس با شرکت در کنکور، در تربیت معلم شهید باهنر اصفهان قبول شد و در طول ادامه تحصیل باز از جبهه و جنگ غافل نبود.

سرانجام در فروردین ماه سال 1365 بعد از امتحانات نوبت دوم عازم جبهه سد. در عملیات والفجر 8 و در جریان آزاد سازی فاو به عنوان آرپیچی زن شرکت داشت و سرانجام در طی عملیات در تاریخ1365/1/19 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

من رفتم جوانیم را دادم تا اسلام زنده باشد و تو در پناه آن به راحتی زندگی کنی.

بیا و جوانمرد باش و اگر کاری می کنی سعی کن برای خدا باشد و بی خودی دم از خدا نزن و کاری نکن که اصلا ربطی به خدا نداشته باشد.

اما صحبتم با هر کسی است که این وصیت نامه را می خواند: برادر و خواهر محترم، بدانید که اولا این راهی که من انتخاب کردم با کمال میل بوده و هیچ اجباری در کار نبوده و راضی نیستم هیچ فکری جز این درباره من بکنید.

آری نکند بعد از من هر که پدر و مادر مرا دید دل برای آن ها بسوزاند، چرا که آن ها رستگار خواهند شد. بله آن ها دنیای فانی را با جهان آخرت عوض کردند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۶
جمال محمد ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی